En visuel identitet er så meget mere og andet end typografi og farver.

En visuel identitet er så meget mere og andet end typografi og farver.

DIVERSE LOGODESIGNS

Et logo er ikke “bare” et logo. Et logo er din virksomheds førstehåndsindtryk. Din indledende chance for at blive set, senere genkendt og med tiden anerkendt. For med den rigtige visuelle brand-identitet kan du fortælle så meget mere end bare din virksomheds navn. Du kan afspejle både produkt, kerneværdi og værdisæt med få og enkle visuelle virkemidler. Og med det helt rigtige payoff kan du ovenikøbet fortælle alt det, du har på hjerte, med kun én enkelt sætning.

Brøndby gymnasium

Brøndby Gymnasium er et privat, selvejende institution, med særligt fokus på idrætsudøvere og atleter. Behovet var at skabe mere plads til dynamik og bevægelse – og derved netop indfange selve atmosfæren og stemningen på gymnasiet. Det betød bl.a. en ny hjemmeside, der kunne imødekomme hjemmesidens funktion, som den primære informationskilde til både kommende og nuværende elever samt forældre og en gennemgående brush-up af logo samt øvrig grafisk linje.

Adamshøj Gods

Opgaven lød på bl.a. nyt logo til selve godset samt en visuel identitet og grafisk linje til deres økologiske æg. Da Adamshøj Gods er et moderne landbrug med en stolt og traditionsrig historie fortalt gennem flere århundreder, skulle “fortællingen” i den visuelle identitet tage afsæt i netop de stolte traditioner og som ifht. de økologiske æg skulle kædes sammen med kvalitet, seriøsitet og “glade høns”.

DPM Gruppen

Der skulle skabes en grafisk profil, der signalerede en seriøs sammenslutning af selvstændige og uafhængige mæglervirksomheder indenfor pensionsordninger og sundhedsforsikringer – uden at denne profil overskygger eller “larmer” ifht. de individuelle virksomheders profiler. Dog skulle DPM Gruppens egen profil være tydelig i sit grafiske sprog og visuelle kommunikative udtryk for at sikre at “paraplyen” kvalitetsstempler både samarbejdet men også de enkelte virksomheder herunder. Løsningen blev en enkel og visuelt rolig profil der i sit neutrale udtryk i skrift og farver kan stå alene såvel som i forbindelse med øvrige logoer. Stregen mellem de 3 bogstaver i logoets hovedelement “DPM” symboliserer de enkelte mæglerfirmaers uafhængighed og selvstændighed. Bogstavernes åbne konstruktion symboliserer åbenhed og samarbejde mellem de enkeltstående virksomheder under gruppen. Sammentrækningen mellem bogstaverne “r” og “u” symboliserer DPM Gruppens samarbejde (sammenhold) og fælles styrke. Desuden skaber det grafisk og kommunikativ balance ifht. DPM elementets opdelthed.

Kildemoes

IDéHuset har leveret kreative løsninger til Kildemoes gennem flere år. Udgangspunktet for samarbejdet har altid været “liv i bevægelse” uanset om det har været redesign af logo, decaler til cykler, udstillings- og POS-materiale, hjemmeside eller små (og nogle gange større) skæve og kreative påfund. Under “Vores kompetencer” kan du se eksempler på fotoserier og film produceret for Kildemoes.

Hair By Andersen

Frisørsalonen HAIR by Andersen i hjertet af Odense er et stærkt koncept, med fokus på høj faglighed og tidens tendenser indenfor hår og styling. Salonens stærke og individuelle udtryk skulle komme tydeligt til udtryk i logo såvel som i hele den grafiske identitet.

Helbing

Hos advokatfirmaet Helbing A/S i Odense arbejder man ud fra “Jura med hjertet”,  hvor tillid og tryghed er i fokus på et højt fagligt niveau. Den grafiske linje og visuelle identitet skal derfor være “ren”, seriøs og professionel. Der er lagt særlig vægt på selve kommunikationen, og måden vi henvender os til kunderne på. Respektfuldt og høfligt imødekommende. Både i stil og tone samt i den billedlige fortælling.

DIVERSE LOGODESIGNS

Et logo er ikke “bare” et logo. Et logo er din virksomheds førstehåndsindtryk. Din indledende chance for at blive set, senere genkendt og med tiden anerkendt. For med den rigtige visuelle brand-identitet kan du fortælle så meget mere end bare din virksomheds navn. Du kan afspejle både produkt, kerneværdi og værdisæt med få og enkle visuelle virkemidler. Og med det helt rigtige payoff kan du ovenikøbet fortælle alt det, du har på hjerte, med kun én enkelt sætning.

Brøndby Gymnasium

Brøndby Gymnasium er et privat, selvejende institution, med særligt fokus på idrætsudøvere og atleter. Behovet var at skabe mere plads til dynamik og bevægelse – og derved netop indfange selve atmosfæren og stemningen på gymnasiet. Det betød bl.a. en ny hjemmeside, der kunne imødekomme hjemmesidens funktion, som den primære informationskilde til både kommende og nuværende elever samt forældre og en gennemgående brush-up af logo samt øvrig grafisk linje.

Adamshøj Gods

Opgaven lød på bl.a. nyt logo til selve godset samt en visuel identitet og grafisk linje til deres økologiske æg. Da Adamshøj Gods er et moderne landbrug med en stolt og traditionsrig historie fortalt gennem flere århundreder, skulle “fortællingen” i den visuelle identitet tage afsæt i netop de stolte traditioner og som ifht. de økologiske æg skulle kædes sammen med kvalitet, seriøsitet og “glade høns”.

DPM Gruppen

Der skulle skabes en grafisk profil, der signalerede en seriøs sammenslutning af selvstændige og uafhængige mæglervirksomheder indenfor pensionsordninger og sundhedsforsikringer – uden at denne profil overskygger eller “larmer” ifht. de individuelle virksomheders profiler. Dog skulle DPM Gruppens egen profil være tydelig i sit grafiske sprog og visuelle kommunikative udtryk for at sikre at “paraplyen” kvalitetsstempler både samarbejdet men også de enkelte virksomheder herunder. Løsningen blev en enkel og visuelt rolig profil der i sit neutrale udtryk i skrift og farver kan stå alene såvel som i forbindelse med øvrige logoer. Stregen mellem de 3 bogstaver i logoets hovedelement “DPM” symboliserer de enkelte mæglerfirmaers uafhængighed og selvstændighed. Bogstavernes åbne konstruktion symboliserer åbenhed og samarbejde mellem de enkeltstående virksomheder under gruppen. Sammentrækningen mellem bogstaverne “r” og “u” symboliserer DPM Gruppens samarbejde (sammenhold) og fælles styrke. Desuden skaber det grafisk og kommunikativ balance ifht. DPM elementets opdelthed.

Kildemoes

IDéHuset har leveret kreative løsninger til Kildemoes gennem flere år. Udgangspunktet for samarbejdet har altid været “liv i bevægelse” uanset om det har været redesign af logo, decaler til cykler, udstillings- og POS-materiale, hjemmeside eller små (og nogle gange større) skæve og kreative påfund. Under “Vores kompetencer” kan du se eksempler på fotoserier og film produceret for Kildemoes.

Hair By Andersen

Frisørsalonen HAIR by Andersen i hjertet af Odense er et stærkt koncept, med fokus på høj faglighed og tidens tendenser indenfor hår og styling. Salonens stærke og individuelle udtryk skulle komme tydeligt til udtryk i logo såvel som i hele den grafiske identitet.

Kildemoes

Hos advokatfirmaet Helbing A/S i Odense arbejder man ud fra “Jura med hjertet”,  hvor tillid og tryghed er i fokus på et højt fagligt niveau. Den grafiske linje og visuelle identitet skal derfor være “ren”, seriøs og professionel. Der er lagt særlig vægt på selve kommunikationen, og måden vi henvender os til kunderne på. Respektfuldt og høfligt imødekommende. Både i stil og tone samt i den billedlige fortælling.

Vi kan meget mere endnu

Branding, konceptudvikling, dialogmarkedsføring, kommunikations- og markedsføringsstrategi, markedsføring og kommunikation digitalt samt på sociale medier, strategisk sparring, foto, film, webdesign, grafisk design, udvikling af corporate profiles, logodesign, planlægning og gennemførelse af kampagner, udstillinger, Instore løsninger

og meget mere…

Vi kan meget mere endnu

Branding, konceptudvikling, dialogmarkedsføring, kommunikations- og markedsføringsstrategi, markedsføring og kommunikation digitalt samt på sociale medier, strategisk sparring, foto, film, webdesign, grafisk design, udvikling af corporate profiles, logodesign, planlægning og gennemførelse af kampagner, udstillinger, Instore løsninger

og meget mere…