Det er en hård kamp om kundernes opmærksomhed, da Facebook og Instagram er blandt de mest populære medier og markedsføringskanaler. Hele 65% af den danske befolkning over 12 år bruger Facebook på daglig basis. Det betyder, at annoncer lynhurtigt skal fange målgruppens opmærksomhed. Det kræver et stærkt visuelt materiale, hvis man skal skille sig ud fra alle de andre.
Af den grund forslog vi at lave en film. Ikke en traditionel “videns-video” med nogle elever, der “bare” sidder og fortæller, hvor glade de er for at gå på Tornbjerg Elite. Tværtimod forslog vi en actionpræget film, der dyrker de unge menneskers drømme om at blive professionelle sportsudøvere. Så vi tog fat i nogle tidligere elever, der i dag lever af deres sportsgrene. Igen, vi ville ikke lave et klassisk interview med dem, en løsning målgruppen ville scrolle lige forbi, men derimod vise dem i deres “rette element”. Vise, hvad de får lov til at lave på daglig basis, fordi de netop har gået på Tornbjerg Elite. Vi ville dyrke drømmen. Som supplement til idéen er der en voice-over fra atleterne, der hovedsagligt handler om deres passion til deres sport og kort beskriver, hvad deres planer er efter deres sportskarriere. Alt det praktiske omkring gymnasiet kan man læse meget mere om på Tornbjergs hjemmeside. Et link vil følge med filmens opslag. Først skal vi have deres opmærksomhed! Hvilket er filmens egentlig mål. Vi skal vække en interesse og få vores målgruppe til at se muligheder, så de selv søger mere information, fremfor at vi “kvæler” dem med tung fakta og taber målgruppen inden vi overhovedet er kommet igang med vores egentlig budskab.