“by growers” oprindelige payoff “plants with passion” tiltalte mere den endelige slutbruger end det profit- og resultatorienterede grossist- og detailled. Desuden var det tidligere payoff præg af at være mere produktorienteret end egentligt løsningsorienteret. I det nye payoff lægger vi flere værdier:
growing > vækst, ekspansion, dyrkning, opblomstring, udvikling passion > lidenskab, hjertesag, stor begejstring, kærlighed
I payoff’et ligger flere fortællinger:
grossist-/detailled > vi er en virksomhed i vækst, vi dyrker ikke bare planter – vi opdyrker markeder og løsninger, vi er innovative og konstant udviklende, vi skaber grobund for vækst også hos vores kunder slutkunde > “…med vores produkt blomstrer kærligheden i dit hjem”
Selve skrifttypen i det tidligere logo blev “forfinet”, så den blev mere by Growers’ egen font. Det giver en øget følelse af eksklusivitet og øger BRAND-værdien. Der er skabt særkende i form af et specielt grafisk “s” i navnet, hvor vi underbygger “passion” i vores payoff i form af hjertet – og “growing” i form af det lille blad til venstre for s’et.